Kurumsal kimlik, bir kurumun ya da markanın görsel olarak kendini ifade etme biçimidir. Bir kurumun her türlü iletişim unsurunda görsel anlamda sağlanan bütünlük ve devamlılık, o kurumun tüm hedef kitleler tarafından daha kolay ve hızlı şekilde algılanmasını sağladığı gibi tutarlılığını da yansıtır. Bu kılavuzda, yalın bir dille anlatılan logo kullanım kurallarını ve temel döküman örneklerini bulabilirsiniz.
İGSAŞ Kurumsal İletişim Departmanı, bu kılavuzda yer alan logo, font ve basılı malzeme örneklerinin Mac ve PC uyumlu dosyalarını, ftp adresinden paydaşlarının kullanımına sunmaktadır. Kurumsal kimlik hakkındaki her türlü soru için İGSAŞ Kurumsal İletişim Departmanı ile iletişime geçilebilir.
Yazı tiplerinin bütünlüğü, kurumsal iletişimde önemli bir rol oynar. İGSAŞ’ın kurumsal iletişiminde yazı tipi olarak Roboto font ailesi tercih edilmiştir. Her türlü reklam ve tanıtım uygulaması ya da markaya ait basılı dokümanda bu font kullanılır.
Toprağın İzinde” sloganı İGSAŞ’ın 50 yılı aşkın birikimini temsil eder. Doğadan ve insandan yana olmak için her zaman çaba sarf eden, bugünün kaynaklarının gelecekten borç alındığının bilinciyle; insanımızın emeğine ve toprağımıza değer katan çalışmaları teşvik etmek ve geçmişten gelen birikimi geleceğe taşımak için çalışmakta olduğumuzu ifade eder.
İGSAŞ logosu, kurumu tanımlayan en önemli görsel öğedir. Kurum, tüm dünyada kendini bu logoyla ifade eder. Özgün tasarlanmış logonun bütünü ya da parçaları yeniden yorumlanamaz. Logo; amblem, logotype ve kurumun ticari isim açılımından meydana gelir. Mecraya göre amblem ve logotype tek başına da kullanılabilir. Siyah beyaz uygulamalar dışında logonun belirlenmiş rengi değiştirilemez. Logonun güvenli alanı, logotype’ta bulunan noktanın büyüklüğü kadardır.